Na ostatnich lekcjach historii uczniowie klasy 4a poznawali pojęcia dotyczące genealogii, stopni pokrewieństwa a także sposobów graficznego ich zobrazowania. Zainteresowani tematem lekcji historii postanowili pogłębić swoją wiedzę i rozpoczęli pracę projektową polegającą na zaangażowaniu rodziców i dziadków. Z ich pomocą zgromadzili informacje na temat swoich przodków.

Zbierali zdjęcia lub malowali portrety członków rodziny, sprawdzali daty, liczyli lata. Zachęceni chętnie odkrywali przeszłości swoich rodzin, a co najcenniejsze, spotykali się z dziadkami a czasem nawet z pradziadkami szukając potrzebnych informacji. 
Na szkolnych ławkach pojawiły się różnej wielkości drzewa genealogiczne z bardzo ciekawymi pomysłami graficznymi. Każdy z uczniów przedstawiał efekty swojej pracy, opowiadając kolegom i koleżankom o ciekawostkach dotyczących swoich przodków. Okazało się, że są wśród nich powstańcy wielkopolscy, że są rodziny z tradycjami w wyborze zawodów czy charakterystycznych imion :)
Cel lekcji jakim było zainteresowanie uczniów historią własnej rodziny został z pewnością zrealizowany.

Renata Kurasińska