Sensoplastyka, eksperymenty i doświadczenia w szkolnej świetlicy

W minionym miesiącu Świetliki z klas IIA i IIC zamieniły się w małych naukowców. Na zajęciach świetlicowych było kolorowo, pachnąco i inspirująco, a wszystko to za sprawą ciekawych doświadczeń, dzięki którym dzieci mogły poczuć się jak w prawdziwym laboratorium. W ruch poszła soda, olej, ocet, mąka, barwniki spożywcze, aromaty, najróżniejsze płyny, kremy i balsamy. Te sensoryczne przygody sprawiły nam wiele radości i rozbudziły wyobraźnię.

Sprawdziliśmy między innymi co się stanie, gdy do sody dodamy oleju, a następnie zabarwionego octu, jak zrobić tęczę z cukierków, dlaczego ze szklanki odwróconej do góry dnem nie wylewa się woda, czy można napompować balona za pomocą octu i sody, jak zrobić ocean w słoiku i czy woda wędruje?
Było też malowanie na mleku i oleju, a na koniec zajęliśmy się tworzeniem różnych mas plastycznych. Wiemy już czym jest ciecz newtonowska i slime, jak zrobić piasek kinetyczny z mąki i czy z balsamu do ciała i skrobi ziemniaczanej da się ulepić bałwana. Dzieci poznały podstawowe założenia Sensoplastyki®, czyli różnych technik stymulowania wszystkich zmysłów za pomocą przedmiotów codziennego użytku. To niezastąpiony sposób rozwijania kreatywności dzieci w każdym wieku oraz uwalniania ich naturalnej ekspresji twórczej.

Zabawy było co niemiara! Z pewnością jeszcze nie raz do niej wrócimy.

Kinga Walla (trener 1st. metody Sensoplastyka®)

Udostępnij artykuł:
×
Skip to content