Z wizytą w Pradze

W środę 14 czerwca uczniowie klas 8a, 8c i 8d wyruszyli na 3 dniową wycieczkę do Karpacza i Pragi. Duża, 54 osobowa grupa z ogromnymi bagażami i ambitnymi planami, punktualnie o godzinie 7 rano wyjechała spod budynku szkoły.

Pierwszym punktem wycieczki był wjazd wyciągiem na Kopę i spacer po górach, dlatego pełni obaw spoglądaliśmy w niebo. Aura była jednak dla nas łaskawa i zapewniła nam wszystkiego po trochu: było słońce, małe chmurki, duże chmury, ciemne chmury a na koniec trochę deszczu. Jednak jak na ósmoklasistów przystało byliśmy dobrze przygotowani na każdą ewentualność. Z przewodnikiem górskim podeszliśmy pod Dom Śląski, dalej do Strzechy Akademickiej i Samotni by skończyć pod Kościółkiem Wang. Przewodnik ciekawie opowiadał o górach, przytaczał anegdoty z nimi związane a my wszędzie podziwialiśmy piękne widoki.
Wieczorem największa atrakcja, czyli hotel … kręgle, bilard, piłkarzyki, rozmowy do późnej nocy 🙂

Drugiego dnia wcześnie rano, zaopatrzeni w suchy prowiant, pojechaliśmy do stolicy Czech Pragi, gdzie wyposażono nas w profesjonalne nadajniki i słuchawki. Przewodnik oprowadził nas po starym mieście i pokazał m.in. Zamek Hradczany, Katedrę św. Wita, Złotą Uliczkę, Małą Stranę, Plac Waclawa i oczywiście Most Karola. Odwiedziliśmy sklepy z pamiątkami a spora część uczniów odwiedziła też czeskiego McDonald`s.
Ostatniego dnia wycieczki, zrobiliśmy sobie spacer po Karpaczu, kupiliśmy pamiątki i sery, a następnie wyruszyliśmy do Miasteczka Western City w Ścięgnach. Czekały tam na nas atrakcje rodem z Dzikiego Zachodu: jazda konna, na którą odważyły się tylko opiekunki, rzut podkową, strzelanie z łuku czy jazda na elektrycznym byku! Na koniec samodzielne smażenie kiełbasek nad ogniskiem i powrót do domu.
Wycieczkę, uważamy za udaną! Było głośno i wesoło. Trochę ze smutkiem mówimy po czesku: „to se ne vrati”; dobrze, że zostaną wspomnienia.
Opiekunami na wycieczce byli: Małgorzata Gucia, Marlena Jarczewska, Renata Kurasińska, Mariusz Rychter i Piotr Witczak.