Wycieczka do Torunia

W piątek 23 września 2022 roku, klasy 2e oraz 3d wybrały się na wycieczkę do Torunia. Pierwszy dzień jesieni okazał się bardzo słoneczny – to była wymarzona pogoda do zwiedzania! Wizytę w Toruniu rozpoczęliśmy od przybliżenia sobie postaci wybitnego, polskiego astronoma: Mikołaja Kopernika. Udało się nam nawet zrobić wspólne zdjęcie.

Już o 9:00 zawitaliśmy do Toruńskiego Planetarium, rozsiedliśmy się w wygodnych fotelach, by podziwiać seans wyświetlany na kopule. Nad naszymi głowami pojawiły się tysiące gwiazd i kosmiczne animacje. Zrelaksowani pięknymi widokami i wyciszającą muzyką przeszliśmy do Bazy Marsa – jest to interaktywna wystawa zaaranżowana w formie bazy kosmicznej. Poczuliśmy się nieco jak w podróży do „kosmicznej przyszłości”.
     Toruń przywodzi na myśl szereg skojarzeń, a wśród nich jest jedno szczególnie słodkie: pierniki. Muzeum Żywego Piernika, to dwa piętra i dwa światy. Wchodząc na pierwsze piętro w magiczny sposób przenieśliśmy się do czasów średniowiecza, w którym pod okiem Mistrza piekarskiego i uczonej Wiedźmy Korzennej poznaliśmy wszelkie rytuały i receptury wypieku piernika (złożyliśmy przysięgę, więc nie możemy ich zdradzić). Własnoręcznie przygotowaliśmy ciasto, by później przy użyciu drewnianych form, wypiec z niego toruńskie pierniki. Na drugim piętrze Muzeum zobaczyliśmy manufakturę z początku XX wieku. Były tam oryginalne, niemieckie maszyny służące do wypieku piernika, zabytkowy piec oraz kolekcja woskowych form.
     Po warsztatach przyszła pora na spacer Bulwarem Filadelfijskim i malowniczymi uliczkami Rynku Staromiejskiego.  Wszechobecna cegła, strzeliste wieże gotyckich kościołów, Dom Mikołaja Kopernika, Osiołek, Krzywa Wieża, Flisak i legenda o nim, na pewno na długo pozostaną w naszej pamięci.
Wróciliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi i głodni kolejnych wycieczek, podczas których będziemy mogli poznawać inne zakątki naszego pięknego kraju.