Wrzesień w świetlicy szkolnej.

Pierwszy dzwonek po letnich wakacjach zainicjował pracę szkoły, a w niej świetlicy. Wspominaliśmy nasze letnie podróże, wakacyjne wycieczki, zabawy w basenie… Nadszedł jednak czas, gdy należało wziąć się do pracyJ
Dzieci z klas pierwszych rozpoczęły zajęcia świetlicowe od radosnych zabaw integracyjnych. Poznawaliśmy swoje imiona, zainteresowania i mocne strony. Przypomnieliśmy sobie zasady obowiązujące w świetlicy szkolnej – każda grupa wspólnie opracowała „Kodeksu Dobrego Zachowania”, oraz zasady obowiązujące w stołówce szkolnej.

W SZKOLE
Pierwsza w zeszycie litera,
Pierwsze napisane słowo.
Przez okno wrzesień spoziera,
W sadzie dojrzewa owoc.
Na ławkach zeszyty otwarte,
Na stole otwarty dziennik.
Skrzyp kredy, szelest kartek…

                                     Mieczysława Buczkówna

We wrześniu zrealizowaliśmy wiele ciekawych tematów, dzięki którym czas spędzony po lekcjach upłynął nam wesoło i pożytecznie. Jedna z grup pracowała nad makietą pt. „Jesień w lesie”. Wykorzystane zostały różne techniki plastycznych: malowanie, wyklejanie, lepienie, konstruowanie przedmiotów z makulatury.

Nie zabrakło wycinanek, kolaży artystycznych, układania koralików według wzoru lub własnego pomysłu (prasowanki). Uczestniczyliśmy w zajęciach z Sensoplastyki®. Był to czas niezwykłych zabaw z użyciem wykonanych własnoręcznie, kolorowych i pachnących mas plastycznych i nie tylko.

Przepięknie wykonane prace plastyczne Jesiennych Krasnali oraz Słoneczniki z makaronu zdobią szkolne korytarze. Dużo radości i salw śmiechu wywoływała zabawa polegająca na rysowaniu domu z zamkniętymi oczami. Wzięliśmy udział w grupowym wyzwaniu pod nazwą marschmallow challenge i choć wcale nie było łatwo, to drużynowa współpraca zaowocowała ciekawymi konstrukcjami.

Dzieci dużo marzą i wymyślają, dlatego, aby przybliżyły się do nich te marzenia, to przekładały je na kolorowy rysunek. Dzieliły się swoimi pragnieniami, opowiadały o nich i często podpowiadały sobie wzajemnie, jak do nich dążyć.

W związku z obchodami Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, świetlica wykonała pojazdy przyszłości. Latające, pływające, kroczące, ale wszystkie z ekologicznym napędem i troską o przyrodę. Wykonaliśmy plakaty i prace plastyczne, nauczyliśmy się piosenki „Moja planeta” z repertuaru Majki Jeżowskiej i wykonaliśmy trójwymiarowe deskorolki z materiałów biodegradowalnych. Rozmawialiśmy z dziećmi na temat ekologicznych sposobów podróżowania, spotkaliśmy się z przedstawicielami klubu rowerowego oraz odwiedzili nas kolarze z amatorskiej grupy NTonBike, dzięki którym dzieci poznały różne rodzaje rowerów.

Świętowaliśmy też Dzień Kropki, który stał się prawdziwym świętem kreatywności i dobrej zabawy. Kropki pojawiły się w pracach plastycznych i na naszych ubraniach. Idealnie w klimat święta wpasowały się zajęcia sensoryczne z kuleczkami hydrożelowymi w roli głównej, z których wykonaliśmy piękne, ozdobne wazoniki. Wyklejaliśmy jesienne motywy z użyciem wyobraźni i kolorowej plasteliny. Powstała barwna i ciekawa gazetka ścienna nawiązująca do obecnej pory toku.

Nie zabrakło Dnia Języków Obcych – rozmawialiśmy z dziećmi na temat różnorodności językowej, wielojęzyczności oraz wynikającej z tego potrzeby uczenia się języków obcych. Dużą popularnością cieszyły się zadania interaktywne oraz planszowe.

Jesienne jabłka również obchodziły swój dzień. Dzieci z dużym zaangażowaniem pokroiły jabłka i obserwowały proces ich suszenia, aby w efekcie zjeść naturalne i zdrowe chipsy jabłkowe. Degustowały różne gatunki jabłek, aby wywnioskować które są słodkie, a które kwaśne. Próbowały musu, różnych soków i nektarów jabłkowych – sprawdzaliśmy na kartonach zawartość czystego soku jabłkowego, dodanej ilości wody oraz cukru i substancji aromatyzujących, aby wiedzieć który z nich jest najbliższy naturalnego pochodzenia.

Dzień Chłopaka to kolejne wydarzenie które przyniosło wiele radości i uśmiechu. Chłopcy bardzo chętnie pozowali do zdjęć i opowiadali o swoich super bohaterach. Było dużo gier i zabaw inspirowanych pomysłami chłopców. Słodka przekąska i wspólne oglądanie „Podróży Guliwera” zwieńczyło sympatyczny i wesoły dzień.

Nie zabrakło wspierania umiejętności czytania i słuchania. Dzieci z Bullerbyn autorstwa Astrid Lindgren. Rozpoczęliśmy wspólne lekcje głośnego czytania, sięgając po zbiór fantastycznych opowieści autorstwa Rocha Urbaniaka.

Wychowawcy świetlicy

Udostępnij artykuł:
×
Skip to content