W świecie lektur szkolnych…

Tytuł, chociaż nie brzmi zbyt zachęcająco, stał się inspiracją do wykonania przez uczniów ciekawych prac związanych z lekturami obowiązkowymi w kl.4-8. I tak czwartoklasiści, po przeczytaniu opowieści, dzięki której przenieśli się w świat niezwykłej szkoły-Akademii prowadzonej przez profesora Ambrożego Kleksa, wzięli udział w lekcji kleksografii.

Podczas zajęć dzieci bardzo ostrożnie wykonały kleksy. Każdy był inny! Okazało się, że żaden się nie powtórzył, ponadto oglądany z różnych stron, pod rożnym kątem, oznaczał dla każdego ucznia coś innego. Jesteśmy przecież niepowtarzalni! Po wykonaniu kleksów, kiedy atramentowe dzieła wyschły, uczniowie układali wierszyki. Mogli, ale nie musieli, zainspirować się mistrzem słowa, samym Janem Brzechwą, który ułożył taki oto wierszyk i włożył go w usta swego bohatera literackiego Pana Kleksa:

     ,,Bardzo trudno jest mi orzec,
       Czy to ptak, czy nosorożec.”

Z kolei ósmoklasiści, jeszcze przed lekcjami prowadzonymi zdalnie, wykonali w grupach Lapbooki, czyli teczki tematyczne, w których zamieścili informacje na temat świata przedstawionego w ,,Panu Tadeuszu”. Część uczniów zainteresowała się modą damską i męską z I poł. XIX wieku. W przypadku tych działań konieczna okazała się współpraca młodzieży-podzielenie się zadaniami, zebranie istotnych treści dotyczących lektury, posegregowane ich, wybranie najistotniejszych i przedstawienie w ciekawej formie graficznej. Efekty pracy uczniów zostały utrwalone na zdjęciach.

Monika Maciołek

Udostępnij artykuł:
×
Skip to content