Trójka w programie LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 221 400,00 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
W ramach przyznanych środków wyposażyliśmy:
- laboratorium multimedialne – aparaty fotograficzne z możliwością rejestrowania wideo, statywy, gimbale, mikrofony, dedykowane oświetlenie i inne akcesoria umożliwią przekształcenie przestrzeni szkolnych w profesjonalne studia filmowe, rozbudza pasje aktorskie, operatorskie i reporterskie naszych uczniów;
- laboratorium robotyki i nauki programowania – dzięki szerokiej gamie klocków serii Lego Prime oraz MODI, a także zestawom BeCreo, płytkom Ardiuno, czujnikom miernikom, silnikom i wielu innym narzędziom możliwe będzie projektowanie, budowanie oraz programowanie własnych rozwiązań i projektów;
- laboratorium druku 3D – profesjonalne drukarki 3D pozwolą na praktyczną realizację trójwymiarowych projektów;
W dobrze wyposażonych laboratoriach będziemy realizowali zajęcia w ramach autorskiego projektu „Laboratorium STEAM” oraz zajęcia dla możliwie szerokiego grona uczniów realizując specjalnie przygotowane scenariusze edukacyjne w ramach tych laboratoriów. Uczniowie będą zdobywać kompetencje w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.