„Polak ma essę!2” w naszej szkole – kreatywnie i na sportowo!
W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Polak ma essę! 2” uczniowie klasy 4a, 4b i 4e wzięli udział w kolejnych dwóch niezwykle kreatywnych i angażujących zadaniach, które połączyły naukę z zabawą i aktywnością fizyczną.
Zadanie 1: Sortownia ortograficzna
Pierwsze zadanie polegało na stworzeniu graficznych interpretacji wyrazów z „rz” i „ż”, które sprawiają uczniom trudności. Uzbrojeni w ołówki, mazaki, kredki i inne materiały plastyczne, dzieci dały upust swojej wyobraźni. Powstały niezwykłe prace, które w kreatywny sposób wizualizowały trudne ortograficznie słowa. Ten projekt nie tylko pomógł utrwalić zasady pisowni, ale także rozbudził artystyczne talenty uczniów.
Zadanie 2: Uczniowska sztafeta ortograficzna
Drugie zadanie, „biegane dyktando”, było prawdziwym wyzwaniem sportowo-ortograficznym. Nauczyciel rozwiesił teksty dyktand w różnych miejscach sali oraz szkoły, a uczniowie, pracując w parach lub indywidualnie, musieli biegać do kartek, zapamiętywać fragmenty tekstu i dyktować je osobie zapisującej. Ta forma nauki ortografii okazała się nie tylko skuteczna, ale także niezwykle dynamiczna i zabawna. Uczniowie z entuzjazmem pokonywali kolejne etapy dyktanda, a przy okazji doskonalili umiejętność pracy w zespole.
Realizacja obu zadań w ramach projektu „Polak ma essę 2” pokazała, że nauka może być fascynującą przygodą. Jestem dumna z kreatywności i zaangażowania naszych uczniów, którzy udowodnili, że ortografia nie musi być nudna!
Magdalena Pawłowicz










