Pierniki, „krzywa” wieża i Jura Park

Uczniowie klas 3a i 3e wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Torunia i Bydgoszczy. Już o 6 rano wyruszyliśmy w podróż autokarem do Torunia. Najpierw wzięliśmy udział w warsztatach pieczenia pierników. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, z którym odbyliśmy spacer po Starym Mieście poznając historię, legendy tego niezwykłego miasta.

Dom Kopernika, piernikowa aleja gwiazd, osiołek, pomnik Mikołaja Kopernika, fontanna Flisaka, kościół mariacki,  ratusz to miejsca, które odwiedziliśmy. Poznaliśmy  legendę związaną z „krzywą” budowlą i każdy z nas mógł poddać się „testowi prawości”. Według legendy równowagę, opierając się plecami o ścianę wieży, utrzyma tylko człowiek prawy, wierny i uczciwy. Późnym popołudniem wyjechaliśmy do Bydgoszczy, miejsca naszego zakwaterowania.  Po pysznej obiadokolacji poszliśmy na krótki spacer zakończony harcami na placu zabaw.

Kolejnego dnia po sytym śniadaniu udaliśmy się na spacer po Wyspie Młyńskiej i Starym Mieście oraz odbyliśmy rejs tramwajem wodnym po Brdzie. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Jura Parku w Solcu Kujawskim. Tutaj przenieśliśmy do świata sprzed milionów lat.  Spacerując wśród leśnych alejek podziwialiśmy ponad 100 modeli dinozaurów w skali 1:1. Każdy miłośnik tych stworzeń z pewnością znalazł wśród nich swojego ulubionego. Idąc dalej dotarliśmy do najnowszej atrakcji – Polska w miniaturze – to 23 miniatury zabytkowych budowli, które wykonane zostały z niezwykłą starannością i dbałością o szczegóły.

Byliśmy także w kinie 5D. Nie opuszczając wygodnego fotela udaliśmy się w niesamowitą podróż po Parku Jurajskim. Spotkaliśmy tam największe i najniebezpieczniejsze z dinozaurów, jakie kiedykolwiek zamieszkiwały nasza planetę oraz stanęliśmy  oko w oko z przerażającym Tyranozaurem Rex’em!

Park zabaw to miejsce, które bardzo trudno było nam opuścić. Karuzele łańcuchowe, statek piracki, family coaster, samochodziki, „Małpi gaj”, tego doświadczyliśmy przekraczając bramy Parku Zabaw. Po dreszczyku emocji wyruszyliśmy w drogę powrotną. Autokar dowiózł nas pod szkołę, gdzie z utęsknieniem czekali na nas rodzice. Wycieczka na długo zostanie w naszej pamięci.