Ławki Przyjaźni – instalacja klas 7
W ramach zajęć dotyczących sztuki współczesnej, uczniowie klas 7 wspólnie zrealizowali wyjątkowy projekt. Podczas lekcji Plastyki omówiliśmy kontekst historyczny oraz ideologię przyświecającą dążeniom twórców do poszukiwania nowego języka, pomysłów oraz technik, które miały zaznaczyć odmienność i oryginalność współczesnych działań artystycznych – w świecie, w którym sztuka jest wszystkim i wszystko może być sztuką, pojawienie się nieznanych dotąd form wypowiedzi artystycznej budziło skrajne emocje i skupiało uwagę odbiorców nie tylko na końcowym efekcie działań, ale również samym procesie twórczym.
Współczesność odsłoniła przed uczniami najróżniejsze oblicza, skłaniając również do aktywności twórczej i wykorzystania wiedzy w praktyce. Siódmoklasiści wykonali dwie prace przestrzenne – asamblaż, w którym połączyli siły w pracy grupowej i instalację, będącą wspólnym, międzyklasowym dziełem.
Ławki Przyjaźni, o których mowa, zjednoczyły w działaniach uczniów czterech klas, a przyświecał im piękny cel, zbudowania wspólnymi siłami trwałej instalacji, która nie tylko pozostanie pamiątką z realizacji projektu, lecz na chwilę połączy młodzież w pracy i dążeniach do realizacji ambitnego wyzwania.
Uczniowie bowiem samodzielnie zaprojektowali wygląd ławek, dobrali kolory, wymyślili wzory, pomalowali deski, skręcili, zmontowali i zabezpieczyli ławki lakierem. Praca trwała kilka tygodni – to, co jednej klasie udało się rozpocząć, kontynuowała kolejna itd. Pracownia plastyczna zamieniła się w projektownię, w której z pomocą młotków, śrubokrętów i niezbędnych materiałów plastycznych ukończyliśmy barwną instalację.
Dzięki zgranej współpracy i twórczej atmosferze kolorowe ławki znalazły swoje miejsce na korytarzu drugiego piętra. Możecie na nich śmiało siadać i spędzać czas na rozmowach podczas przerw. Pamiętajcie jednak, że Ławki Przyjaźni „zarażają” pozytywną energią i dobrymi emocjami. W końcu powstały w atmosferze przyjaźni… i podobno mają tę nadzwyczajną moc 😉
Kinga Laskowska-Szofer
















