Kodowanie na dywanie… i nie tylko
Nowa podstawa programowa zakłada naukę informatyki i programowania już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. W związku z tym Trójkowe Pierwszaki zgłębiają tajniki kodowania podczas zajęć w szkole.
Edukacja informatyczna jest integralną częścią edukacji wczesnoszkolnej, dlatego zaproponowane przez nauczycielki Annę Mieleszczuk-Albrecht, Magdalenę Wartel i Joannę Witczak scenariusze zajęć dotyczą rozmaitych aspektów. Pokazują, że informatyka w znakomity sposób może wspierać naukę liczenia, rozpoznawania liter, głoskowania i sylabizowania, a nawet przygotowanie wystawy rodzinnych pamiątek.
Podczas zajęć pojawiają się elementy myślenia logicznego i komputacyjnego, dzieci praktycznie bezwiednie posługują się sortowaniem, potrafią także przewidywać skutki działań ozobotów, układając dla nich specjalne programy.
Ozoboty, to małe roboty, które wspomagają naukę programowania już od najmłodszych lat. Program dla nich można ułożyć także rysując odpowiednie linie i zamieszczając na nich specjalne sekwencje kolorów, które są kodami – rozkazami wykonywanymi przez ozoboty. Dzieci bardzo lubią pracę z nimi – z wypiekami na twarzy programują trasy robocików przy okazji ucząc się pilności, staranności i dokłdności.
Podczas zajęć wykorzystywane są też rozmaite metody i formy pracy. Pierwszaki fantastycznie pracują samodzielnie, w parach a także w grupie. Praca grupowa jest bardzo pożądaną umiejętnością, a nasi najmłodsi uczniowie udowodnili, że znakomicie sobie radzą w takich sytuacjach. Brawo!