Jak gimnastykować wyobraźnię?

W środę 18 września dzieci z klas Ia i Id uczęszczające do świetlicy szkolnej po raz kolejny wzięły udział w warsztatach twórczego myślenia. Świetliki starały się rozwijać swoją wyobraźnię i kreatywność biorąc udział w ciekawych zabawach. Na początek pierwszaki rozegrały mecz skojarzeń, w którym od słowa „samolot” doszliśmy do słowa „papier”. Czy istnieje jakiekolwiek skojarzenie tych dwóch słów? Oczywiście! Można przecież zrobić samolot z papieru!

Następnie poszły w ruch szaliki, ale nie takie zwyczajne, bowiem tym razem każdy z nas używając wyobraźni przemienił swój szalik w baśniowego smoka. Wsłuchując się w trzy różne utwory z repertuaru muzyki klasycznej, dzieci animowały swoje smoki, które to latały spokojnie, to coraz szybciej, aż ostatecznie wirując i kręcąc piruety wylądowały na swoich papierowych lądowiskach. Każdy smok doświadczył innych przygód, których wysłuchaliśmy z ciekawością.

Była też zabawa rozwijająca twórcze myślenie – transformowanie kubków. Z dostępnych w świetlicy materiałów, takich jak kolorowy papier, filc, barwne piórka, sznurek, wstążki, plastelina, guziki etc., przekształciliśmy styropianowe kubeczki w inne przedmioty, takie jak pojemnik dla ołówków czy wazonik.

We wtorek 24 września kontynuowaliśmy nasze twórcze przygody, zamieniając salę świetlicową w pracownię projektantów mody. Z okazji nadejścia jesieni, dzieci wykonały autorskie projekty jesiennych strojów, obrazując swoje pomysły na dużych arkuszach szarego papieru. Do dyspozycji mieliśmy różnego rodzaju materiały, piankę, wstążki, koronki, guziki, brokat, kolorowe tasiemki, kawałki filcu, flamastry, plastelinę itp. Wyobraźnia pierwszaków jest nieograniczona! W efekcie wspólnych zmagań, w świetlicowej „projektowni” powstały bardzo oryginalne, barwne jesienne stroje.

Wniosek z naszych zajęć może być tylko jeden – dzięki rozwijaniu wyobraźni codziennie możemy przeżywać nowe przygody. Naprawdę warto!

Kinga Laskowska-Szofer

Udostępnij artykuł:
×
Skip to content