Trójkowy Dzień Języka Ojczystego

W piątek, 21 lutego, w naszej szkole odbył się Trójkowy Dzień Języka Ojczystego, który dostarczył uczniom mnóstwo radości
i inspiracji do odkrywania piękna polszczyzny.

Obchody rozpoczęły się od niezwykłej zabawy — uczniowie, działając w zespołach klasowych, na płycie hali sportowej tworzyli z własnych ciał litery, układając z nich archaizmy. Ta kreatywna forma nauki nie tylko bawiła, ale i pozwalała lepiej zapamiętać dawne słowa, które kiedyś rozbrzmiewały na polskich ziemiach. Wzorowo w tym zadaniu wypadły klasy 5a oraz 5e.

Kolejnym punktem programu był konkurs pięknego czytania fragmentów „Pana Tadeusza”. Uczestnicy, pełni zaangażowania, starali się oddać emocje i melodyjność wiersza, by zachwycić publiczność swoją interpretacją dzieła Mickiewicza. Komisja najwyżej oceniła talent Laury Knop, która reprezentowała klasę 6c.

Nie zabrakło też intelektualnych wyzwań — uczniowie zmagali się z testem sprawdzającym wiedzę m.in. o gwarze poznańskiej czy polskich przysłowiach. Była to świetna okazja, by poznać bogactwo regionalnych zwrotów i mądrość ludowych powiedzeń. Młodzi twórcy spróbowali swoich sił również w poezji, układając własne wiersze. Najwyższy wynik z testu uzyskała klasa 5a.

Trójkowy Dzień Języka Ojczystego okazał się prawdziwym świętem słowa i dowodem na to, że język polski potrafi fascynować
i łączyć pokolenia. 

Marzena Dach-Kolanko

Klasa Wynik procentowy – archaizm  Wynik procentowy – piękne czytanie  Wynik procentowy – test WYNIK OGÓLNY (WLICZANY DO SUPERKLASY) 
4a 82 40 78 66,7 
4b 80 85 78 81 
4c 77 45 63 61,7 
4d 92 30 47 56,3 
4e 76 65 49,7 
     
5a 100 80 90 90 
5b 80 60 48 62,7 
5c 84 30 47 53,7 
5d 70 70 42 60,7 
5e 100 65 27 64 
     
6a 97 80 52 76,3 
6b 92 40 68 66,7 
6c 98 100 65 87,7 
6d 75 55 70 66,7 
     
7a 88 50 65 67,7 
7b 90 90 52 77,3 
7c 88 30 63 60,3 
7d 87 80 78 81,7 
     
8a 87 85 65 79 
8b 90 70 73 77,7 
8c 91 65 54 70 
Udostępnij artykuł:
×
Przejdź do treści