Otwarte Drzwi 2024
W środę, 7 lutego drzwi Trójki stanęły otworem dla wszystkich, zainteresowanych nauką w naszej szkole. Zaprosiliśmy naszych przyszłych uczniów wraz z rodzicami na spotkanie, zwiedzanie szkoły i uczestnictwo w wielu różnych formach aktywności, które przygotowali ich starsi koledzy wraz z nauczycielami. Frekwencja przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Widownia Hali Widowiskowo – Sportowej była pełna po brzegi.
Na hali widowiskowo – sportowej nasi goście z uwagą obserwowali pokazy naszych unihokeistów, którzy są mistrzami województwa. Następnie w imieniu Samorządu Uczniowskiego naszych gości powitali Kamil Kuster, Blanka Kawa, Helena Chojnacka i Wiktoria Sobiech. Uczniowie przedstawili bogatą ofertę edukacyjną naszej szkoły, opowiedzieli również krótko o tym co robią w szkole, w jakich zajęciach biorą udział i jak realizują swoje pasje i zainteresowania. Następnie dyrektor Dariusz Stachecki opowiedział o misji szkoły, o tym w jaki sposób tworzymy w Trójce przyjazne przestrzenie edukacyjne, jak dbamy o rozwój każdego dziecka, gdyż to właśnie uczeń jest najważniejszą osobą w szkole. Podkreślał naszą radość ze spotkania, zwłaszcza, że w roli rodziców na widowni siedziało liczne grono naszych absolwentów, którzy przyprowadzili do swojej szkoły własne dzieci. Cieszy fakt, że mimo złej pogody tak liczne grono zechciało z nami spędzić popołudnie w sympatycznej atmosferze angażując się w przeróżne aktywności. Dyrektor opowiedział o planach organizacyjnych o wyposażeniu szkoły oraz o zajęciach, jakie czekają naszych przyszłych uczniów.
W naszej szkole prężnie działa świetlica, która cieszy się olbrzymią popularnością zwłaszcza wśród uczniów i rodziców edukacji wczesnoszkolnej. Świetlica pracuje w godzinach 6:30 – 16:30 i nie jest tylko „poczekalnią” – to miejsce inspirujących i kreatywnych zajęć w stałych grupach, gdzie uczniowie z zaangażowaniem realizują swoje pasje i rozwijają zainteresowania.
Naszą chlubą jest Szkolne Centrum Informacji, czyli coś więcej niż biblioteka szkolna – to multimedialne serce szkoły, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością. To przestrzeń, gdzie znaleźć można setki bajecznie kolorowych inspirujących książek, nowoczesne komputery, iPady, ale także strefę ciszy i relaksu.
Wprowadziliśmy nowatorską ofertę edukacyjną proponując uczniom rozwijanie zainteresowań językowych, sportowych i technicznych. To między innymi moduły Wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych i „Laboratorium STEAM„.
Od września 2022 r. uruchomiliśmy oddział „Angielski od pierwszej klasy”, w którym zwiększamy liczbę godzin języka angielskiego. W treści kształcenia umiejętnie są wplatane elementy kształcenia językowego w języku angielskim – piosenki, wiersze, zabawy, elementy dramy itd. Po trzyletniej pracy na etapie edukacji wczesnoszkolnej oddział może być przekształcony w oddział dwujęzyczny.
Bardzo istotny jest dla nas styl pracy szkoły. Zależy nam bardzo na tym, aby procesy kształcenia i wychowania w naszej placówce przebiegały harmonijnie, uwzględniały poziom rozwojowy dzieci i młodzieży oraz aby wychodziły naprzeciw oczekiwaniom społecznym i wymogom współczesności. Kompetencje w szkole kształtujemy nie tyle poprzez to czego uczymy, ale JAK uczymy.
Zwiedzając nowoczesny i znakomicie wyposażony kompleks hali widowiskowo – sportowej oraz budynek szkoły nasi goście brali udział w prezentacjach, doświadczeniach i eksperymentach fizyczno – chemicznych, mieli okazję poznać i zaangażować się w zajęcia projektowe, poznać wyposażenie pracowni komputerowych, biologicznej, fizycznej, chemicznej, uczestniczyli w zajęciach z języka angielskiego z elementami CLIL, zwiedzali świetlicę szkolną oraz Szkolne Centrum Informacji, a w nim czytelnię oraz kolorową salę ciszy i relaksu. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się występy zespołu tanecznego i wokalnego oraz wydruki 3D. Każdy odwiedzający bibliotekę otrzymał na pamiątkę zakładkę do książki naszej produkcji, a w sali Laboratorium STEAM okolicznościowy breloczek. Najmłodsi i ich rodzice z przyjemnością poznawali podstawy druku 3D, angażowali się w gry korytarzowe, multiinterakcję czyli naukę i zabawę przez ruch korzystając między innymi z interaktywnej podłogi. W każdej sali coś się działo, każda odkrywała przed nami swoje tajemnice w jednej była prezentacja działalności kółka “Sztuka dla Dzieci” oraz wszelkich działań plastycznych, w innej podstawy programowania i kodowania, lapbook o SP3, w kolejnej sali kodowanie na dywanie, Kodowanie na iPadach, tablicy multimedialnej, macie, budowanie wg wzoru wieży z kolorowych kubeczków, dzieci wykonywały wiatraczki, w następnej teatrzyk kukiełkowy „Legenda o Nowym Tomyślu”, budowanie i wprawianie w ruch modeli z klocków LEGO WeDo 2.0 i Lego Spike – ruchome konstrukcje typu wiatraczek, ślimak, robot., prezentacje STEAM, roboty, Klocki LEGO i Abilix Krypton, konstruowanie inteligentnych rozwiązań za pomocą modułów MODI, swoje podwoje otworzyły pracownie komputerowe, biologiczne, fizyczne i chemiczne w kolejnej sali dzieci z zapałem rozwiązywały łamigłówki, bawiły się z językiem angielskim, niemieckim i hiszpańskim, grały w gry i zabawy interaktywne o tematyce religijnej, tworzyły prasowanki z koralików i magiczne pudełka z niespodzianką. Pedagog i psycholog proponowali gry i zabawy o charakterze terapeutycznym.
Dziękujemy za odwiedziny!