Przygoda na Pogorii

Dnia 6.10 wybraliśmy się na rejs ze szkołą  „Da Vinci” po Morzu Śródziemnym. Wycieczka trwała od 6.10 do 20.10.

Wystartowaliśmy z Barcelony i zakończyliśmy  rejs w Nicei przebyliśmy ponad 500 mil morskich. W sumie płynęliśmy 132 godziny z czego tylko 11 na żaglach, więc pogoda nam nie dopisała.

Podczas naszej podróży przemierzyliśmy ziemię Majorki, Minorki, Sardynii i Korsyki. W skład „Pogorii wchodzi 48 załogantów + 4-osobowa załoga stała. Długość całego statku wynosi 47 metrów. Na żaglowcu byliśmy podzieleni na cztery wachty – wachtę nawigacyjną, bosmańską, kambuzową i jeszcze jedna wachtę, na której nasz czas mogliśmy przeznaczyć na odpoczynek.

Nasze zadania na statku cały czas się zmieniały. Na wachcie nawigacyjnej mieliśmy różne funkcje takie jak: prawe oko burtowe, lewe oko burtowe, oko rufowe, sternik  i osoba która pełniła funkcje nawigatora w kabinie nawigacyjnej. Na wachcie bosmańskiej pomagaliśmy bosmanowi, który zajmował się ładem i porządkiem na pokładzie  oraz różnymi linami (ogromna liczba lin na Pogorii).

Ostatnią wachtą była wachta kambuzową na której pomagaliśmy kucharzowi, gotowaliśmy dla całej załogi i po niej sprzątaliśmy oraz zajmowaliśmy się porządkiem pod pokładem. Wycieczka była najlepszą na jakiej kiedykolwiek byliśmy. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mieli możliwość ją powtórzyć.