Marzec w świetlicy szkolnej
W marcu w naszej świetlicy szkolnej działo się naprawdę dużo! Dzieci odkrywały nowe talenty, rozwijały swoje umiejętności
i świetnie się bawiły. Poniżej przedstawiamy przegląd niektórych marcowych aktywności (nie sposób opisać wszystkie). Zapraszamy również do załączonej fotorelacji.
Kartki z okazji Dnia Kobiet.
Mówiąc „marzec” na myśl przychodzi nam Dzień Kobiet! Z tej właśnie okazji dzieci przygotowały piękne kartki dla swoich mam, babć, sióstr, cioć, nauczycielek i koleżanek. Twórcze zajęcia plastyczne były doskonałą okazją do wyrażenia wdzięczności i miłości wobec ważnych kobiet w ich życiu.
Rysowanie sylwetek znanych kobiet.
W ramach obchodów Dnia Kobiet, dzieci rysowały sylwetki znanych kobiet, które wniosły wiele do historii, kultury i nauki. Dzięki temu mogły poznać inspirujące postacie oraz ich osiągnięcia, rozwijając jednocześnie swoje umiejętności artystyczne.
Na obrazkach królowały Coco Chanel, Kleopatra oraz Maria Skłodowska Curie.
Barwne prace plastyczne.
W oczekiwaniu na nadejście wiosny powstawały prace plastyczne, często inspirowane tą piękną porą roku. Dzieci tworzyły między innymi bociany, przebiśniegi i motyle zwiastujące wiosnę, pojawiły się też króliczki wykonane z bazich kotków. Jedna z grup wykonała słoneczniki z papieru (technika origami), inna barwne, abstrakcyjne maski. Dzieci wyrażały siebie poprzez sztukę, a ich kreatywność i pomysłowość nie miały granic!
Slime – kolorowa zabawa!
W tym miesiącu dzieci samodzielnie wykonywały slime. Ta kolorowa zabawa nie tylko rozwijała zdolności manualne, ale także była lekcją o właściwościach różnych substancji. Skupienie na pracy, zaangażowanie w zajęcia i uśmiechy na twarzach, mówiły same za siebie!
Doświadczenia – nauka przez zabawę.
Skoro już mowa o właściwościach różnych substancji, to nie można zapomnieć o przeprowadzonych w marcu doświadczeniach: samopopmpujący się balon oraz hodowla kryształków soli.
Zabawy na świeżym powietrzu.
Marcowa pogoda sprzyjała aktywnościom na świeżym powietrzu. Dzieci brały udział w różnorodnych grach i zabawach ruchowych. Rysowały też kredą swoje cienie. Wiosenne promienie słońca dodawały energii do zabawy i integracji
z rówieśnikami!
Dzień Gofra.
W marcu obchodziliśmy również Dzień Gofra. Dzieci miały możliwość samodzielnie przygotować gofry, które później z radością degustowały. To była nie tylko świetna zabawa, ale także lekcja sztuki kulinarnej, na skutek której apetyczny zapach unosił się po szkolnych korytarzach.
Własna książka.
Podczas zajęć świetlicowych dzieci dowiedziały się jakie są etapy powstania książki, co zainspirowało je do napisania
i zilustrowania własnej. Autorzy mieli możliwość podzielenia się swoją twórczością z koleżankami i kolegami. To zadanie nie tylko rozwijało umiejętności pisarskie, ale również sprzyjało integracji i wzmacniało poczucie własnej wartości.
Nauka przez zabawę i prezentowanie własnych talentów.
Ponadto podczas zajęć świetlicowych dzieci uczestniczyły w grach i zabawach interaktywnych, również tych wspierających naukę mnożenia, dzielenia, ortografii i języka angielskiego. Nie zabrakło też lubianego przez dzieci projektu „Czytanie na dywanie” oraz możliwości zaprezentowania swoich umiejętności i talentów – w jednej z grup odbył się nawet cykl zajęć „Mama Talent”.
Marcowe aktywności w świetlicy szkolnej były pełne radości, nauki i twórczości. Dzieci z entuzjazmem brały udział we wszystkich zajęciach, co z pewnością wpłynie na ich rozwój i wspólne relacje. Z zapałem wkraczamy w kwiecień – kolejny miesiąc pełen wspaniałych przygód!
Wychowawcy świetlicy



































