Lodowce i lądolody – nauka przez zabawę!

Zrozumienie niektórych pojęć geograficznych, takich jak morena czołowa, sandr czy morena denna, może sprawiać trudności – zwłaszcza gdy są to zjawiska, których nie widzimy na co dzień. Dlatego uczniowie klas siódmych naszej szkoły postanowili podejść do tematu w sposób kreatywny i angażujący.

Podczas lekcji geografii uczniowie wykonali modele rzeźby polodowcowej, wykorzystując różnorodne materiały: masę solną, glinę, plastelinę i inne tworzywa plastyczne. Dzięki temu mogli nie tylko zobaczyć, jak wygląda teren ukształtowany przez lodowiec, ale także samodzielnie odwzorować jego elementy.

 W trakcie pracy uczniowie poznali:

  • jak powstają moreny czołowe i denne,
  • czym są sandry i kemy,
  • jak lodowiec wpływa na krajobraz.

Efekty ich pracy były imponujące – kolorowe, trójwymiarowe modele nie tylko pomogły w nauce, ale również pokazały, że geografia może być fascynującą przygodą. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że taka forma nauki to świetna zabawa, która pozwala lepiej zrozumieć trudne zagadnienia.

Prace uczniów można podziwiać na wystawie przy sali 204 – warto zobaczyć, jak wyglądała rzeźba polodowcowa w wersji mini!

Iwona Wesoła

Udostępnij artykuł:
×
Przejdź do treści