Edukacja w terenie bojowym?

W ataku klasa 5e, ze wsparciem klasy 5d, na czele z wychowawcą panią Aleksandrą Antoniewicz-Kaszczyńską. Strategiem akcji została mianowana pani Justyna Buczkowska, która przygotowała operację zdobywania wiedzy na terenie województwa lubuskiego. Wsparcia cywilnego udzielała pani pedagog Elżbieta Dzierżyńska, a przyboczną zespołu została praktykantka Daria Wojcieszak, która bacznie przyglądała się przygotowanej wyprawie, sporządzając tajną notatkę na potrzeby studenckich zadań. Manewry edukacyjne w terenie Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego możemy uznać za satysfakcjonujące.

Uczniowie aktywnie zgłębili wiedzę z zakresu historii, geografii, biologii, techniki i sztuki dokumentacji. Niezapomnianą atrakcją było wprowadzenie  podziemnej drezyny w ruch i przejazd wozem bojowym. Grupa uczniów, których wiedza została wzbogacona o wszystkie ważne informacje na temat największego rezerwatu nietoperzy w Europie, obserwowała szykujące się do hibernacji Gacki i Nocki –  dwa rozpoznane gatunki nietoperzy, spośród siedemnastu sklasyfikowanych na tym terenie. Ponadto, klasy piąte przetestowały model kolejki elektrycznej na trasie kolejowej o długości 400 metrów, którą w całości zaprojektował i wykonał pan Jerzy Jóźwiak, emerytowany kolejarz i pasjonat kolei mieszkający w miejscowości Nietoperek. Doświadczenie to było pełne pozytywnych wrażeń, utrwalonych w entuzjastycznie zadawanych pytaniach konstruktorowi „dziecięcych marzeń”.
Ostatnim punktem wyprawy był pobyt przy największym na świecie pomniku Chrystusa Króla w Świebodzinie. Tym akcentem upamiętniliśmy XIX Dzień Papieski, który w Polsce i w środowiskach polonijnych na całym świecie przeżywany był w niedzielę 13 października 2019 r. pod hasłem “Wstańcie, chodźmy!”. W drodze powrotnej „szkolny sztab zdobywania wiedzy” został zweryfikowany  autobusowym quizem. Grad trudnych pytań i mnóstwo prawidłowych odpowiedzi!!!

Następnego dnia na lekcji wychowawczej Zuzanna Beszterda – jedna z uczestniczek wyprawy dokonała podsumowania w prezentacji multimedialnej, ukazując najważniejsze treści z wyprawy, uzupełnione kolekcją autorskich fotografii.
Podsumowaniem klasowego wydarzenia była gra zespołowa, gdzie drużyny zadawały sobie  nawzajem pytania z zakresu wyżej wspomnianego „natarcia na wiedzę”.
Meldujemy: wiedza została zdobyta i utrwalona.

Aleksandra Antoniewicz-Kaszczyńska

Udostępnij artykuł:
×
Skip to content