Wycieczka do Wrocławia

W dniach 30-31 maja uczniowie klas 4c i 5b uczestniczyli w wycieczce do stolicy Dolnego Śląska. Wyjechaliśmy wczesnym rankiem, aby już od godz. 9 podziwiać uroki i pejzaże Wrocławia. Pierwszego dnia obejrzeliśmy Panoramę Racławicką, zabytki Starego Miasta, w tym Pręgierz, wrocławskie „Sukiennice”, Jatki, liczyliśmy Krasnale. Na Moście Zakochanych zadziwiła nas ilość przypiętych kłódek. W Ogrodzie Japońskim mogliśmy podziwiać przepiękne kompozycje roślin i pokaz fontann. Na obiadokolację i nocleg udaliśmy się do malowniczej Sobótki leżącej u podnóża Ślęży. Drugiego dnia odwiedziliśmy ZOO z Afrykarium, gdzie mogliśmy poznać faunę gorącego kontynentu, zarówno lądową, jak i wodną. Oprócz słoni, żyraf, tygrysów, nosorożca, krokodyli mieliśmy okazję, przez szyby olbrzymich akwariów, obejrzeć okazy rekinów, płaszczek, kolorowych ryb rafy koralowej, czy hipopotama.

W terrariach widzieliśmy egzotyczne pająki, jaszczurki, węże, ropuchy, żółwie słoniowe. Było to dla nas niezapomniane przeżycie. Po smacznym obiedzie udaliśmy się w rejs statkiem po Odrze, gdzie z pokładu mogliśmy podziwiać Wyspę Opatowicką, Jaz Szczytnicki, Wieżę Ciśnień, Most Grunwaldzki, budynek Urzędu  Wojewódzkiego, Muzeum Narodowego, Most Pokoju. Przez cały czas pobytu na Dolnym Śląsku pogoda nam dopisała, było ciepło i bezchmurnie. Z zabytkami Wrocławia i wszystkimi pięknymi miejscami zapoznawał nas sympatyczny pan przewodnik. Do Nowego Tomyśla wróciliśmy w piątek ok. godz. 19, bogaci w nowe doświadczenia i przeżycia.