Byliśmy w Warszawie

W dniach od 28 do 30 maja 2018 uczniowie klas 4a, 4c oraz 4e pod opieką Pań Izabeli Szudry, Justyny Napierały, Iwony Olichwier oraz Pana Jana Klimko udali się na wycieczkę do Warszawy. Już na początku podróży nie obyło się bez niespodzianek ponieważ musieliśmy zatrzymać się na dłuższy postój w  Konarzewie, aby usunąć usterkę w klimatyzacji. Czas ten dzieci spędziły odpoczywając na trawie, korzystając z placu zabaw, a dodatkową atrakcją stały się wojskowe transportery opancerzone, które zatrzymały się także na MOP Konarzewo. Gdy obejrzeliśmy ich z bliska i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia z polskimi żołnierzami, przyjechał do nas właściciel autokaru, przeprosił za zaistniałą sytuację i w ramach rekompensaty za nieprzewidziany postój dzieci otrzymały po batoniku. Po usunięciu usterki ruszyliśmy już bez przeszkód w dalszą drogę. Tego dnia w Warszawie zwiedziliśmy Stadion Narodowy, Zielone Tarasy na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego i po zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się na nocleg do Niepokalanowa.

Następnego dnia rano w stołówce podczas śniadania spotkaliśmy aktora Andrzeja Młynarczyka znanego np. z roli policjanta Tomka w serialu „M-jak miłość”; niektórzy wykorzystali okazję, aby zrobić pamiątkowe zdjęcie. Po posiłku i obejrzeniu ruchomej szopki z figurkami przedstawiającymi postacie z historii Polski od początków państwa polskiego do końca XX wieku wyruszyliśmy z Niepokalanowa do Warszawy.Zwiedzanie zaczęliśmy od Łazienek Królewskich, czyli zespołu pałacowo-ogrodowego z Pałacem na Wyspie, w którego jednej z komnat król Stanisław August Poniatowski organizował słynne obiady czwartkowe. W parku obejrzeliśmy m.in. teatr antyczny oraz słynny pomnik Fryderyka Chopina. Wychodząc z Łazienek, zatrzymaliśmy się na chwilę przy pomniku Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego oraz obejrzeliśmy z zewnątrz Belweder, obecnie rezydencję Prezydenta RP Andrzeja Dudy. Zwiedzając śródmieście stolicy, nie mogliśmy pominąć Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza, Pomnik Ofiar Katastrofy Smoleńskiej oraz krzyż upamiętniający pierwszą pielgrzymkę do Polski papieża Jana Pawła II z 1979 roku. Na Placu spotkaliśmy kolejnego znanego aktora Emiliana Kamińskiego. Po spacerze ulicą Krakowskie Przedmieście, gdzie mogliśmy zobaczyć m. in. Pałac Prezydencki, miejsce urzędowania Prezydenta RP udaliśmy się na nocleg do Niepokalanowa.Ostatni dzień naszej wycieczki zaczęliśmy zwiedzając kościół Św. Ducha, gdzie wmurowane jest serce Fryderyka Chopina oraz Władysława Reymonta, następie po przejażdżce warszawskim metrem udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Ostatnim punktem pobytu w stolicy było zwiedzanie Zamku Królewskiego oraz krótki spacer po warszawskiej starówce, gdzie zobaczyliśmy m.in. Pomnik Małego Powstańca, a następnie nadwiślańskie bulwary. Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się w powrotną drogę, zatrzymując się jeszcze w McDonalds, aby dotrzeć do Nowego Tomyśla około godziny 22:00.