Tydzień Uczniowskiej SuperMocy
Od kilku już lat, każdej jesieni najmłodsze Świetliki dołączają do akcji pod nazwą Tydzień Uczniowskiej SuperMocy. Ważna i potrzeba jest idea przyświecająca wydarzeniu – zastanowienie się nad własnym potencjałem, zasobem mocnych stron oraz rozwijaniem talentów, które każdy uczeń powinien wykorzystywać nie tylko w szkole i nauce, ale przede wszystkim w codziennym życiu.
Tegorocznej akcji przyświecało hasło „Zostań królem własnego czasu”, a zadania, nad którymi pracowały Świetliki, miały im uświadomić, że umiejętne zarządzanie własnym czasem, nie jest wcale tak proste z uwagi na mnóstwo pokus, które rozpraszają naszą uwagę. Ważne jest zatem, by ustalić w życiu cele i priorytety, na których powinniśmy się skupić.
Udział w akcji stanowił świetną okazję, by wspomnieć o tzw. „pożeraczach” czasu – czyli aktywnościach, które nie wpływają na nas pozytywnie, a nieraz wręcz mogą prowadzić do poważnych problemów z koncentracją uwagi, zdrowiem i snem. Mowa o fonoholizmie, niebezpiecznym zjawisku, które w dużej mierze wynika również z braku umiejętności zarządzania swoim czasem wolnym.
Podczas zajęć dzieci rozmawiały o tym, w jaki sposób spędzają czas po powrocie ze szkoły, jakie są ich ulubione aktywności, pasje i zainteresowania, a także jak znaleźć czas na wszystko, co chcielibyśmy zrobić w danym dniu, by nie czuć się zmęczonym. Okazuje się, że po wyeliminowaniu „pożeraczy” czasu mamy jeszcze sporą część dnia na przyjemności, czy rodzinne działania – aktywny wypoczynek, wspólne gotowanie, lektura etc.
Ponieważ Świetliki aktywnie uczestniczyły w zajęciach i wykonały wszystkie zaplanowane zadania, każdy z nich zasłużył na miano „króla/królowej własnego czasu”. Wspólnie przygotowaliśmy też słodką i zdrową przekąskę – pełne bakalii „kulki mocy”. Własnoręcznie wykonane korony stały się pamiątką z udziału w projekcie i będą nam przypominać o tym, że „mamy tę moc”, by każdego dnia podejmować dobre wybory, z korzyścią dla własnego zdrowia, samopoczucia i rozwoju.
Kinga Laskowska-Szofer