Kwiecień w świetlicy szkolnej
Każdego roku 2 kwietnia Cała Polska Czyta Dzieciom. Czytaliśmy i my! W taki przyjemny sposób celebrowaliśmy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Pierwsze dni kwietnia upłynęły na przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych – rozmawialiśmy o tradycjach, wykonywaliśmy dekoracje, plakaty i kartki świąteczne, które ozdobiły sale szkolne.
Światowy Dzień́ Zdrowia 7 kwietnia był doskonałą okazją do rozważań jak zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. Zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, higiena osobista – to tematy, które zajmowały nas przez wiele dni. Zorganizowaliśmy zabawę „Sportowe 5 sekund”, podczas której dzieci odpowiadały na wylosowane pytania, a piękną wiosenną pogodę wykorzystywaliśmy na zabawy ruchowe na placu zabaw.
Warto dbać o własne ciało, ale równie ważne jest dbanie o naszą planetę. Dużo czasu poświęciliśmy sprawom ekologii. Sprawdzaliśmy czy potrafimy prawidłowo segregować śmieci, wybierać zdrowe jedzenie, oszczędzać energię elektryczną, ograniczać zanieczyszczenie atmosfery – na co dzień, a nie tylko 22 kwietnia podczas Międzynarodowego Dnia Ziemi. Dzieci wykonały „Ziemusie”, które udekorowały korytarz szkolny, wykonaliśmy plakaty promującego zachowania proekologiczne, łącząc tematykę Dnia Książki i Dnia Ziemi przygotowały zakładki do książek z motywami roślinnymi i zwierzęcymi.
Pod koniec miesiąca przygotowywaliśmy się do obchodów trzech majowych świąt – Święta Pracy, Konstytucji 3 Maja i Dnia Flagi tworząc plakaty, dekoracje, a przy tym dowiadując się nowych rzeczy o naszej historii.
Jak co miesiąc dzieci uczestniczyły w warsztatach doświadczalnych z cyklu Eksperymenty przyrodnicze. W kwietniu tematem był magnetyzm. Dzieci badały pole magnetyczne magnesów i przewodników z prądem, zapoznały się z budową i zastosowaniem kompasu, badały jakie substancje są przyciągane przez magnes i wymyślały własne eksperymenty.
Rozwijaliśmy nasze zdolności artystyczne – lepienie z plasteliny, malowanie farbami, wycinanki, kolaż artystyczny, układanie koralików według wzoru lub według własnego pomysłu, dziewczynki z wielką pasją tworzyły bransoletki na szydełku, pierścionki i inne dzieła z wełny.
Rozwijaliśmy zdolności językowe i doskonaliliśmy umiejętności w projekcie edukacyjnym ”Zabawy z językiem angielskim.
Chłodne dni spędzaliśmy na zabawach w gry edukacyjne online z użyciem tablicy multimedialnej, zabawach muzyczno-ruchowe typu Just Dance, ćwiczeniach relaksacyjnych, grach planszowych. Zorganizowane zostały zawody, do których wykorzystała tablice multimedialne. Rywalizacja była zacięta ale zgodna z zasadami fair-play. Chłopcy wybrali gry sportowe, szczególnie piłkę nożną, Nntomiast dziewczęta wolały gry logiczne.
Kolejny realizowane projekty to Kreatywne Prace Plastyczne – żonkile w technice mieszanej, projekt ”Świetliczaki na tropie kolorów świata”, który obejmował poznanie tradycji i kultury plemion afrykańskich, wykonanie projektu kobiecego stroju z wykorzystaniem oryginalnych tkanin afrykańskich oraz Amerykańskie Hollywood – stworzenie alei gwiazd.
wychowawcy świetlicy