Luty w świetlicy szkolnej

Miesiąc luty to czas powrotu do szkoły po feriach zimowych. Uczniowie wrócili wypoczęci i pełni energii, więc chętnie angażowali się w nowe zadania. Obchodziliśmy z dziećmi Światowy Dzień Kota, rozmawialiśmy o ich domowych zwierzętach, każdy mógł się wypowiedzieć o zwyczajach i śmiesznych zachowaniach swoich pupili. Dzieci wykazały się świetną inwencją twórczą, malowały piękne portrety, tworzyły z różnych materiałów swoje koty.

Nasze świetliki również włączyły się w obchody walentynek. Z pomocą nauczycieli dzieci wykonały czerwone serduszka i walentynkowe kartki. Aby udowodnić, że walentynki to nie tylko papierowe serduszka, lecz przede wszystkim serce okazywane drugiemu człowiekowi każde dziecko wykonywało dobry uczynek względem swoich kolegów i koleżanek. Do specjalnie przygotowanej na ten dzień ogromnej skrzynki chłopcy i dziewczęta wrzucali walentynkowe kartki i serduszka dla swojej zaprzyjaźnionej osoby. Szkoda, że taki dzień jest tylko jeden raz w roku…..

Kolejnym wyzwaniem dla świetlików był obchodzony Dzień Bezpiecznego Internetu. Dzieci z zaciekawieniem oglądały filmy edukacyjne na temat zagrożeń płynących z sieci. Wyświetlony on-line spektakl ,,Plik i Folder na tropie interaktywnych kłopotów” pozwolił na niesamowite przeżycia naszych świetlików, którzy mogli na żywo na czacie You Tube odpowiadać na pytania naszych bohaterów Plika i Foldera. Każde dziecko mogło się wypowiedzieć w jaki sposób można zapobiec uzależnieniu od internetu. Dzieci doskonale wiedziały czym jest tzw. netykieta, czyli jak powinien zachować się każdy użytkownik w sieci.

Tłusty czwartek stał się okazją do tego, aby zmierzyć się z kodowaniem. Najmłodsi otrzymali plansze, na których po rozkodowaniu pojawił się pączek. Mogli również udekorować swoje wypieczone pączki i nadać im ciekawe kształty.

W lutym również kontynuowany był projekt ,,Czytankowo”, który wzbogacony został o prace plastyczne ilustrujące czytane bajki. Włączono również do projektu zajęcia rozwijające współpracę i komunikację w grupie – dzieci tworzyły wspólny model figurki z plasteliny ,dzieląc się zadaniami i wykonywanymi elementami.

Świetlica jest miejscem, gdzie nauka łączy się z zabawą, dlatego oprócz zadań wynikających z planu pracy, dzieci mają również możliwość samodzielnego organizowania sobie czasu. Najmłodsi wykorzystali go między innymi na gr w szachy, klasy, gry planszowe, puzzle oraz tworzenie budowli z klocków. Nie zabrakło także zajęć na boisku szkolnym i gry w piłkę nożną. Wraz z końcem miesiąca poszukiwaliśmy pierwszych oznak wiosny….

wychowawcy świetlicy

Udostępnij artykuł:
×
Skip to content