W bieżącym roku szkolnym uczniowie SP3 realizowali autorski projekt edukacyjny pod nazwą „Sztuka dla Dzieci”. To już drugi rok spotkań z twórczością wybitnych artystów, tych znanych i docenionych na całym świecie, jak i młodych twórców, żyjących współcześnie. W ciągu dziesięciu miesięcy cyklicznych zajęć „zaglądaliśmy” na różne kontynenty, poznawaliśmy style i techniki plastyczne, czerpaliśmy inspirację z wielu kierunków w sztuce, by ostatecznie móc spróbować swoich sił w roli artystów, posiadających konkretne wizje i pomysły na swoje pierwsze małe dzieła.

Gdy truskawki się czerwienią, za oknami słychać radosny śpiew ptaków, a Słońce grzeje coraz bardziej to znak, że nastał czerwiec, Miesiąc najbardziej wyczekiwany przez wszystkich uczniów, bez wątpienia kojarzony z wakacjami, które tuż tuż.

W bieżącym roku szkolnym Świetliki z grupy pomarańczowej brały udział w kolejnej edycji akcji PAH pod nazwą „Godziny wychowawcze ze światem”. Przez 10 miesięcy realizowały tematy zaproponowane w programie projektu, których głównym celem było poznanie globalnych współzależności i wyzwań, przed którymi stoimy jako ludzkość oraz kształtowanie postaw mających uczynić świat bardziej sprawiedliwym.

Świetliki z grupy pomarańczowej zrealizowały projekt ekologiczny Uniwersytetu Dzieci. Zagadnienia związane z ochroną środowiska i szeroko pojętą ekologią omawialiśmy podczas zajęć świetlicowych od początku roku szkolnego aż do końca maja. Korzystaliśmy zarówno z materiałów edukacyjnych przygotowanych przez organizatorów projektu, jak i z własnych pomocy dydaktycznych, wykonywanych przez dzieci w części warsztatowej każdego z realizowanych tematów.

W piątek 10 czerwca Świetliki z grupy pomarańczowej wzięły udział w obchodach Dnia Pustej Klasy. Jak sama nazwa wskazuje, ideą organizacji tego święta jest spędzenie aktywnie czasu zajęć poza murami szkoły, wśród natury i zieleni, gdzie można zaczerpnąć świeżego powietrza i cieszyć się piękną pogodą.

Świetliki z grupy pomarańczowej zakończyły realizację zadań w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”. Nasza przygoda ze światem wartości i kultury trwała osiem miesięcy i obfitowała w działania artystyczne, uwrażliwiające na piękno oraz rozwijające poczucie estetyki poprzez kontakt ze sztuką.

Świetliki z grupy pomarańczowej przez cały rok szkolny uczestniczyły w zajęciach czytelniczych. Podczas spotkań z książką poznawaliśmy bohaterów opowiadań dla dzieci, rozmawialiśmy o ich przygodach, analizowaliśmy zachowania i uczyliśmy się wyrażać swoje zdanie na forum nawet, jeśli odbiegało od opinii reszty grupy. Refleksjom często towarzyszyła istna burza mózgów, zwłaszcza gdy każdy z nas miał inny pomysł na dalszy ciąg opowieści przedstawionej przez autora.

W maju nastała długo oczekiwana ładna pogoda. Można było więcej czasu przebywać na świeżym powietrzu. Często wychodziliśmy na boisko szkolne i wygrzewaliśmy się w promieniach słońca. Wiemy, że ruch jest korzystny dla zdrowia.  Dzieci chętnie grały w piłkę, badmintona oraz ringo. Do ulubionych zajęć naszych uczniów należały także zabawy z chustą animacyjną oraz puszczanie baniek mydlanych. Majowe spotkania na zielonej trawce oraz zajęcia sportowe to były nasze główne i ulubione formy aktywności fizycznej.

„Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
-Zaczynamy wiosenne porządki.[…]” J. Brzechwa „ Wiosenne porządki”

Kiedy w naszym sklepiku szkolnym u Pani Kasi pojawiają się lody, jest to dla nas jasny sygnał, że idzie wiosna!
Marzec jest pierwszym miesiącem wiosny, który kojarzy nam się z dłuższymi, cieplejszymi dniami. Pogoda w marcu, tak jak w powiedzeniu „W marcu jak w garncu”, jest bardzo kapryśna. Czasem może prószyć śnieg, padać deszcz lub niespodziewanie robi się naprawdę bardzo, bardzo ciepło. Naszym świetlikom było dane zaobserwować w marcu w świetlicy szkolnej całą paletę pogody.