15 września na całym świecie obchodzimy niezwykłe święto. Uczniowie naszej szkoły znają doskonale tę datę, bowiem od najmłodszych lat kojarzy im się z historią dziewczynki o imieniu Vashti. Dziś opowiadanie Petera Reynoldsa, przedstawiające pozornie zwyczajną sytuację z życia dziecka, traktujemy jako fundament wszelkich prób kreatywnego, twórczego działania, wychodzenia poza schematy, myślenia abstrakcyjnego, wyobrażeniowego.

To właśnie w naszej wyobraźni początek mają wszelkie niesamowite historie. To myśl, ośmielona poczuciem sprawstwa, przekonaniem o własnych nieograniczonych możliwościach, generuje piękne wizje czerpania radości z tworzenia – wystarczy się odważyć, pójść o krok dalej, tam, gdzie ekspresja twórcza wychodzi naprzeciw marzeniom i ambicjom. Uwierzyć, że jeśli się postaram, mogę wszystko 😊

Tę wiarę w siebie wzmacniamy podczas zajęć we wszystkich grupach świetlicowych na co dzień. W Dniu Kropki natomiast skupiliśmy się na różnego rodzaju zabawach, ćwiczeniach i aktywnościach z motywem kropki w roli głównej, pamiętając, że jest to symbol, mający nas zachęcać do poszukiwania własnych zainteresowań artystycznych na różnych płaszczyznach działania.

I tak, najmłodsi uczniowie z zapałem przystąpili do tworzenia kropkowych galerii, wykonując wyjątkowe, barwne pejzaże. Kropki, kropeczki, małe i duże wypełniły kartki po brzegi, układając się w fantazyjne wzory. Były też ćwiczenia pobudzające wyobraźnię, dzięki którym z jednej małej kropki powstawały drzewa, misie, kwiaty, owady czy samochody.

Dzieci z chęcią wykonały również na dużym formacie papieru barwny plakat, na którym kółka i kółeczka różnych rozmiarów łączyły się ze sobą i przenikały, zapewniając ciekawe wrażenia wzrokowe.

Świetliki uwielbiają wszelkiego rodzaju zagadki i zadania logiczne. Tym razem również ich nie zabrakło – interaktywne zabawy, takie jak sudoku, memory, czy łączenie kropek, zapewniło dzieciom sporą dawkę wesołej rozrywki.

Kropki, kółka i kuleczki pojawiły się również w zabawach sensorycznych. Sporą atrakcją dla Świetlików okazały się np. kolorowe, błyszczące i niezwykle miłe w dotyku kuleczki hydrożelowe. Już samo przelewanie ich z jednego naczynia do drugiego, sprawiało dzieciom wiele radości. Zanurzenie rączek w naczyniu z hydrożelem wpływa relaksująco i wyciszająco. Z pomocą kolorowych, wodnych kuleczek Świetliki wykonały „gniotki” antystresowe, przelewając je za pomocą lejka do małych baloników.

W każdej grupie świetlicowej powstały piękne prace plastyczne z użyciem różnych narzędzi, takich jak gąbki, wałki malarskie, folia bąbelkowa, czy patyczki higieniczne. Wyjątkową pamiątką z zajęć stały się natomiast zdjęcia wykonane w barwnych, kropeczkowych fotobudkach.

Świetlicowy Dzień Kropki okazał się prawdziwym świętem kreatywności, zapewniającym każdemu możliwość twórczej ekspresji i wyrażenia siebie. Picasso powiedział kiedyś, że wszystkie dzieci są urodzonymi artystami, problemem jest pozostać artystą, gdy się dorasta. Bez względu na wiek, niech więc zawsze przyświeca Wam motto: „jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz też tego dokonać”.

Wychowawcy świetlicy